| Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
A 38/42M Botond tehergépkocsi |
Compibácsi - Normen |
2014.07.29. 15:12 |
Bár nem konkrét harci jármű, illetve harckocsi, de a maga korában világszínvonalú magyar fejlesztésű, és gyártású eszköz volt, terepjáró tulajdonságai legendásnak számítottak. Ez a jármű a Botond tehergépkocsi. A Botond fejlesztési munkálatai 1937-ben kezdődtek Winkler Dezső vezetésével aki Rába AF terveiből kiindulva dolgozott, ugyanis Győrben már 1913-tól gyártottak teherautókat.
|
|
A 39M, 40M CSaba páncélgépkocsi |
Compibácsi - Normen |
2014.07.29. 14:57 |
A páncélgépkocsi megfelelt az akkori hasonló, páncélos felderítő járművek világszínvonalának, bár hatótávolságban elmaradt azoktól. A Weiss Manfréd vállalat 1938-ban kezdte el az első könnyű páncélzattal ellátott, AC2-esek gyártását, amelyek 1939-ben kerültek tesztelésre és alapjául szolgáltak a 39M Csabának elnevezett, sorozatgyártásra kerülő páncélgépkocsinak. A Csaba befejező munkálataiban Straussler Miklós nem vett részt de több változatban végül 135 Csaba felderítő jármű készült, amelyből 30 volt 40M parancsnoki változat.
|
|
A STRAUSSLER V-3 és V-4 harckocsi |
Compibácsi - Normen |
2014.07.29. 13:51 |
Ezúttal az I. világháború után hazánkban elsőként önállóan tervezett és gyártott harckocsi kerül bemutatásra. A sok tervezési és fejlesztési tapasztalatot szerző járművet Straussler Miklós tervei alapján készítették el. Az alapjármű Straussler V3 és fejlesztett változata, Straussler v4 néven vált ismertté.
|
|
Toldi III (1943-1945) |
Compibácsi - Normen |
2014.07.13. 21:19 |
Toldi III (C-40): Az idő előrehaladtával a magyar katonai szakértők és tervezők több kísérletet is tettek a Toldi széria használhatóbb változatának előállítására. Végül elérkeztek a Toldi III típusjelzésű harcjárműhöz, ami nagyjából megközelítette az eredeti elképzeléseket és harctéri elvárásokat. A széria megmaradt a könnyű tankok mezsgyéjén, fegyverzetében nem sok változás történt, de a többi szegmensben sok részletben átalakításra került a Toldi IIA típushoz képest. A jármű kevés darabszámban készült el.
|
|
38M Toldi IIA (1941-1945) |
Compibácsi - Normen |
2014.07.13. 21:14 |
38M Toldi IIA : A Toldi I. könnyű harckocsi a maga idejében korszerűnek és jónak számított a háború első éveiben. Azonban hamar kiütköztek hátrányosasságai, szerkezeti hiányosságai. Ezeket rövid időn belül orvosolni kellett, és a járművet korszerűsített formában kellett tovább gyártani. Így született meg a Toldi széria következő fontos tagja a 38M Toldi IIA könnyű harckocsi.
|
|
38M Toldi I.-II. (A20 és B20) /1937-1941/ |
Compibácsi - Normen |
2014.07.13. 21:10 |
38M Toldi I.-II. :Ez a kis jármű a maga idejében nagyon korszerűnek számított. Az akkoriban elterjedt német Panzer II. könnyű harckocsihoz mérten egy teljesen korrekt és jól megépített jármű volt. Sok tapasztalatot és ötletet merítettek a fejlesztők a járműből amelyek a későbbi változatokban jól éreztették hatásukat. A Toldi egy sikeres szériának mondható, több típusjelzésű harckocsi is készült, még páncélvadász változatot is építettek belőle. Ismét egy olyan hazai fejletezés volt, ami miatt nemigen kellett szégyenkeznie a magyar iparnak a maga idejében.
|
|
ANSALDO (1934-1941) |
Compibácsi - Normen |
2014.07.13. 21:06 |
ANSALDO: Ennek a kis harckocsinak a fejlesztése az 1930-as évek legelején kezdődött egy angol licence alapján. Az eredeti változatot CV -33-nak nevezték el. (CV azaz Carro Veloce). A fejlesztés alapját az angol Carden Loyd Mk. VI típus adta. A CV - 33 továbbfejlesztett változata lett a CV - 35. A továbbfejlesztésekkel 1933-ra végeztek. Az eltérés leginkább a páncélzatban és a hatótávban megfigyelhető.
|
|
FIAT 3000 (1930-1939) |
Compibácsi - Normen |
2014.07.13. 21:03 |
FIAT 3000: A jármű még az Ansaldok megjelenése előtt került hazánkba, bár időrendben egyet visszaléptünk, a teljesség miatt érdemes erről a kis tankról is ejteni pár szót. A harckocsinak a gyökerei az I. világháborúig nyúlik vissza. A franciák egyik legsikeresebb harckocsija az M-17 Chare Ligére volt (A WOT-ban ez az FT-17- es). Olaszország ennek a harckocsinak vette meg a licence gyártási jogát 1918. év elején. 1930-ban került hozzánk néhány darab a tovább fejlesztett változatból.
|
|
Az LK-II könnyű harckocsi (1920-1933) |
Compibácsi - Normen |
2014.07.13. 20:53 |
Az LK-II könnyű harckocsi: Az I. világháború után hazánkban elsőként rendszeresített harckocsi kerül bemutatásra. Az LK-II könnyű harckocsi Magyarországon 1920 tavaszán debütált. Először 2 db érkezett kipróbálásra majd utána további 12 db. Ezek a legnagyobb titokban uszályon gabona alá rejtve érkeztek meg szétszedett állapotban, fegyverzet nélkül.
|
|
Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
| |