Magyartank

.








TÁRSOLDALAK
ELÉRHETŐSÉG

VENDÉGKÖNYV.

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
HK Leírások Oldal indító cikkek
HK Leírások Oldal indító cikkek : FIAT 3000 (1930-1939)

FIAT 3000 (1930-1939)

Compibácsi - Normen  2014.07.13. 21:03

FIAT 3000:  A jármű még az Ansaldok megjelenése előtt került hazánkba, bár időrendben egyet visszaléptünk, a teljesség miatt érdemes erről a kis tankról is ejteni pár szót. A harckocsinak a gyökerei az I. világháborúig nyúlik vissza. A franciák egyik legsikeresebb harckocsija az M-17 Chare Ligére volt (A WOT-ban ez az FT-17- es). Olaszország ennek a harckocsinak vette meg a licence gyártási jogát 1918. év elején. 1930-ban került hozzánk néhány darab a tovább fejlesztett változatból.


FIAT 3000 könnyű harckocsi 

A harckocsinak a gyökerei az I. világháborúig nyúlik vissza. A franciák egyik legsikeresebb harckocsija az M-17 Chare Ligére volt (A WOT-ban ez az FT-17- es). Olaszország ennek a harckocsinak vette meg a licence gyártási jogát 1918. év elején.

Egy kis tesztvezetés (eredeti archív felvételek):


Az M-17 alapján a fejlesztési munkákat a Fiat azonnal elkezdte és számos módosítást hajtott végre rajta. Az alapváltozat fejlesztésével 1 év után végeztek ennek a T-3000 nevet adták (T - Tipo).  Még 1919-ben elkezdték gyártani ezt az alapmodellt és az év végére már 100 darab el is készült.

Két fő változat készült az alapmodellen kívül amit az olasz haderő is használt. Az "A" amibe 1vagy 2 darab géppuska került és a "B" amibe már egy 37 mm-es ágyú volt.

A típus jellegzetessége a páncéltesten körbefutó lánctalp a magas felépítmény és a hátul található félköríves támasztó vagy csúszó szerkezet, ami pont azért került oda, hogy ezzel is megakadályozzák az árokba való becsúszást. A páncélzat elől és oldalt 16 mm vastag, hátul 8 mm, felül már csak 6 mm-es lemezek védték a 2 fős személyzetet.

Az "A" változatba egy 55 Lóerős motor került viszont a "B" változatba már egy 63 Lóerős hajtómű kapott helyet.  A hajtást egy 4 hengeres 4 ütemű benzines motor adta hengerűrtartalma mindkét esetben 6235 cm3.  A váltóban 3 előre és 1 hátrameneti fokozat volt.
A z "A" változat 5300 kg míg a "B" változat 5600 kg súlyú volt és ezt a tömeget a motor 16-22 km/h-val tudta mozgatni. A hatótávolság teli tankkal 80-90 km között mozgott.

A magyar honvédség 1930-ban 5db "B" ágyús változatot rendelt a torinói gyártól amihez a lövegeket nem kértük. A hadfelszerelési korlátozás kijátszásával mind az 5 darab 1931-ben megérkezett. Ezek szétszedett állapotban ládákba csomagolva mezőgazdasági gépalkatrészként a legnagyobb titokban jöttek. Az összeszerelést  Hajmáskéren olasz szakemberek segítségével oldották meg. A próbaüzemeket a Hajmáskér melletti Hideg-völgyben végezték. A torony elején található fegyverzet nyílásokat kezdetben fémlappal lezárták de később ezeket eltávolították és egy 8 mm -es 07/12M Schwarzlose folyadékhűtéses géppuskát szereltek be. A hivatalosan is Fiat 3000 B jelű harckocsi a RUISK (Rendőr-újonciskola) állományába került ahol felállítottak egy kísérleti harckocsi századot.


Mind az öt harckocsit betűjellel jelölték pedig ezek nyilvántartási számokat takartak:
A - 12. sz., B - 8. sz., C - 9.sz., D - 10. sz.,E - 11. sz.,


Az 1939-es hadrendből való kivonásig kiképzési célokra használták.1942-ben kiselejtezték őket és céltárgyként szétlőtték őket a tüzérségi lőiskolák lőterein. Ebből akartak gyártani 150 darabot licencvásárlás alapján a győri Magyar Waggon-és Gépgyárban. A technika elavultsága és az Ansaldok rendszeresítése miatt erre már nem került sor.

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
     

  Üdvözlök mindenkit a WotHungary csapata nevében! Az oldalon megtaláltok minden információt a World of tanks-ról, oktató videókat, modokat, híreket! 


Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?