Magyartank

.








TRSOLDALAK
ELRHETSG

VENDGKNYV.

Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
     
Kzepes harckocsik
Kzepes harckocsik : Az M3 Lee s Grant kzepes harckocsi

Az M3 Lee s Grant kzepes harckocsi

Compibcsi - Normen  2014.01.26. 09:19

Ennek a harckocsinak a gykerei a 40-es vek eltti idbl szrmaznak. Ugyanis a Lee egy olyan eldtpusok tovbbfejlesztsnek az eredmnye, ami hadrendbe sem llt vagy csak kis szriban kszlt. Az els ilyen tpus az M2 Light volt. Az M2 L fejlesztse 1935-ban kezddtt a Rock Island Arsenal zemben. Ez a tpus tbb frisstst is meglt egszen az M2A4-ig. A tank azrt kerlt fel a palettnkra, mert a Magyar Kirlyi Honvdsg 1942-ben zskmnyolt a jrmbl 1 darabot ami fnykppel van hitelestve.



Az M3 Lee s Grant kzepes harckocsi

Ennek a harckocsinak a gykerei a 40-es vek eltti idbl szrmaznak. Ugyanis a Lee egy olyan eldtpusok tovbbfejlesztsnek az eredmnye, ami hadrendbe sem llt vagy csak kis szriban kszlt. Az els ilyen tpus az M2 Light volt. Az M2 L fejlesztse 1935-ban kezddtt a Rock Island Arsenal zemben. Ez a tpus tbb frisstst is meglt egszen az M2A4-ig. 

Az M2 L sorozatbl 696 darabot gyrtottak. rdekessgkpp megemltend hogy az M2A4 L vgig szolglta a hbort s 375 darabot gyrtottak belle. Mg ezen kvl Anglia kapott 100 darabot, amit a Tvol-keleti gyarmatokon hasznlt. Mint knny tank megtartotta f elnyt a mozgkonysgot s a kitn futmvt az utd tpusok is megrkltk. Az M2 L szribl fejlesztettk ki az M2 Medium csaldot. Ennek a fejlesztse prhuzamosan folyt az M2 L-lel azt kiprblva, hogy hogyan lehetne kialaktani egy hasznlhat kzepes harckocsit.

Mg az M2 L sorozat tmege 12 tonna krl volt, addig az M2 M mr 18,5 tonna sly volt. A pnclzaton sok helyen sokat vastagtottak, mert az M2 L-nek a legvastagabb pontjn 25 mm volt a pncl addig az M2 M mr elrte a hihetetlennek tn 50 mm-t is. A fegyverzet nem sokat vltozott, mert mind a kt tpus megkapta a 37 mm-es M5-s gyt (az M2 L-nl csak az A4-es szria, mg az M2 M-nl mr alapbl ezt kapta).
Kezdetben az M2 L tbb tornyos kialakts volt az M2 M-nl mr egy tornyos kialaktsra trekedtek. A szemlyzet tekintetben is ltvnyos a nvekeds. Az M2 L-nl 4 fs legnysg volt, ellenben az M2 M-nl ahol szokatlanul „sok” 6 fs volt a kezelk szma.
Meghajts tern is vltoztattak az M2 M javra. Mert az M2 L-ben egy 7 hengeres 250 Le-s csillag motor volt, amit a replgp iparbl vettek t. A Continental W-670 9A helyett egy Wright R975 EC2 9 hengeres lghtses motort kapott, ami alapbl 350 Le-s volt s 15,9 literes. Mind a kt vltozat 5+1 fokozat vltval volt szerelve, de a M2 M mr szinkronizlt volt (a fogaskerk s a tengelye azonos fordulatra val fkezsrl van sz, hogy a fokozatba kapcsols minl simbb legyen). Az M2 M-bl sszesen 112 darab kszlt el. Megjegyzend hogy eredetileg 1000 darabot akartak belle rendelni.

Az M2 M fejlesztsbe 1938-ban fogtak hozz. A fejleszts rohamtempban haladt s ennek eredmnye gyannt 1939 jniusban bemutattk a ksz pldnyokat. A szakrtk gy tltk meg, hogy technolgiailag nem trtnt szmottev elrelps, s szerintk technikai jdonsg nem kerlt beptsre. A szakemberek a tovbbfejlesztst javasoltk s e mellett is dntttek. A legyrtott pldnyok nem mentek veszendbe, mert ezeken oktattk a jvben a harckocsiz szemlyzetet. Az M2 M tesett egy kisebb rncfelvarrson M2A1 M nven. 
Ez a vltozat tgasabb tornyot s a gyengn pnclozott helyeken (a legvkonyabb rszeken 6,5 mm vastag volt eredetileg ezt emeltk fel 10 mm-re) tovbbi pnclozst kapott. A motorhoz is hozznyltak s annyit vltoztattak rajta, hogy egy kompresszorral tovbbi 50 Le-t kapott. A mdostott toronyba tbb lszer frt be mert eredetileg 200 darab volt a kiszabat. Az M2A1 M-bl 94 darabot ksztettek. A maradk 18 darab volt az els nullszris pldnyok (M2 M). A kiegszt fegyverzetknt 7 darab (igen ennyi!) 0,30-as kaliber Browning gppuska szolglt. De az A1-es vltozatra mg tovbbi 2 darabot lehetett bepteni. Ezen fell a torony tetejre egy 0,50-es kalibert is felszerelhettek. A gppuskkhoz sszesen kzel 9000 darab lszer volt kiadva. Miutn a tovbbfejleszts mellett dntttek ki kellett tallni, hogy milyen irnyban haladjanak a fejlesztsek. Logikusan elszr a fegyverzeten kellett vltoztatni, hiszen az M2 M egyik nagy hibja a nem megfelel tzer volt.

M3 Lee

Miutn az Amerikai szakemberek 1940 mjusban figyelemmel ksrtk Franciaorszg megszllst azonnal eldntttk, hogy ide mr nem elg a 37 mm-es gy. Ezrt keresni kellett egy nagyobbat gyt. Csakhogy tnzve az alkalmazhat gyk listjt kiderlt, hogy nincs megfelel tzerej. Ekkor egy szksgmegoldst alkalmazva, mint ahogy ezt a harckocsit is egy szksgmegolds „szlte”, a francik egy 75 mm-es tbori gyjt megszemllve kiderlt, hogyha talaktjk, akkor alkalmass vlik harckocsiba is. Viszont egy msik gondot is magval hozott az gy. Mivel a toronyba csak 37 mm-es gy fr el s a tornyot ttervezni mr nincs, sem md sem lehetsg ezrt ms nem lvn marad a pncltestbe trtn beszerels. Az M3 Lee-t nagyon rvid id alatt fejlesztettk ki.

A rszletes fejlesztst 1940 jliusban kezdtk el s 1941 mrciusra mr kszen voltak az els darabok. A gyors s eredmnyes franciaorszgi nmet hadjrat rvilgtott arra a tnyre hogy a jelenleginl jobb ersebb s nagyobb tzerej harckocsi kell. Ezrt 1940. jnius vgn az amerikai kongresszus 21 milli dollrt irnyzott el az eredmnyes harckocsifejlesztsre. A kiindulsi alapot az M2A1 M adta s ezt a harckocsit formltk t. A pncltestet meghosszabbtottk a lveg miatt s ugyanezen ok miatt kellett megszlesteni s megmagastani is. A hossza 30 cm-rel, a szlessge 13 cm-rel, a magassga 29 cm-rel nvekedett meg. A futmvet csak kis mrtkben, a plusz 10 tonna miatt kellett mdostani, mert az egy remek konstrukci volt. A futm oldalanknt 6 darab gumiperemes futgrgbl ll, amihez fggleges spirlrugs felfggeszts tartozik. Ell 13 fogas lnchajt kerk s htul a lncfeszt kerk tallhat. A felfggeszts fels szrainl 1 darab kismret, szintn gumiperemes lnctmaszt grg volt. A test kt oldaln s a torony tetejn lehetett a harckocsiba be illetve kiszllni. A j futm s a szles lnctalpak miatt a fajlagos talajnyomsa 0,87-0,93 kg/cm2 kztt vltozott vltozattl fggen.

A tbornok r gzlmlysge 100 cm, a hasmagassga 43 cm, rokthidal kpessge 230 cm. Lejtmsz kpessge 60 fok. A lnctalpak felfekvsi hossza 373 cm, a lnctalpak szlessge 42 cm. A lnctalpak oldalanknt 80 tagbl llnak, a lpcsmsz kpessge pedig 0,6 m. A pncltest aljn, a fenklemezen is volt egy kismret bv nyls, de ez csak vszhelyzetre volt kitallva. A harckocsi hossza 5640 mm, szlessge 2720 mm magassga 3120 mm volt. Amit az angolok kaptak a mdostott torony miatt az csak 2850 mm magas volt. A pncltest homogn aclbl kszlt amit hengereltek a kell vastagsgra (az alacsony szntartalom s ms tulajdonsg javt anyagok hozzadsa miatt acl az acl). A meghajtsrl tbb fajta motor is gondoskodott. 

A legelterjedtebb motor a Wright Continental R975 EC 2 tpus 9 hengeres csillag motor. Ennek a hengerrtartalma 15,9 Liter s 340-360 Le volt a teljestmnye. Ezt a teljestmnyt 2400 ford./percen adta le s 800-810 Nm-es nyomatkkal rendelkezett. A motort a replgpiparbl vettk t azzal a klnbsggel hogy a teljestmnyfokoz lgsrtt eltvoltottk rla. A motor 4 tem s benzinzem. Ltezett neki turbtlts vltozata is ami kereken 400 Le-s volt. A msodik legelterjedtebb motor a Detroit Diesel ltal gyrtott GM 6046 tpus dzel motor. Ez kt darab soros 6 hengeres 7 literes motort jelentett amit hosszban ptettek be a harckocsikba. A kt soros motor egy kzs hzban van elhelyezve de kln ftengelyekkel rendelkeztek. 

A motorok azonos fordulaton dolgoztak s elg kzel voltak egymshoz hogy csak egy kuplungot s vltt kellett hozzcsatlakoztatni. A kt motor egyttes ereje 380-410 Le leadsra volt kpes. A teljestmnyhez tartoz fordulatszm 2100 ford./perc, 900-1000 Nm nyomatk mellett. rdekessg hogy ez a motor nem ngytem volt hanem csak kttem. A kt motor egyttes tmege minden tartozkval s folyadkokkal feltltve jelents volt, mert majdnem 2 tonnt nyomtak. Az zemanyag mennyisge 560 s 670 liter kztt vltozott tpustl fggen.

A dzel zemek kaptk a kisebb tartlyt, a benzinesek a nagyobbat. Az zemanyag tartly a motortrben a motor mgtt a htfal fels rszhez volt rgztve. A motortr a torony mgtt volt kialaktva. Kt klnbz helyrl is lehetett szerelni. Az egyik a torony mgtti rcsozott fedl a test tetejn volt. A msik a harckocsi htuljn volt egy ktszrnyas ajt formjban. Erre azrt volt szksg mert gy knnyebben lehetett a motort cserlni s az alkatrsz beszerelsnl tbb hely llt rendelkezsre. A kipufogkat mert kett volt belle a hts dupla szrnyas szerelajt fltt vezettk ki. A vlt s a kormnym mindegyikben ugyanaz volt. A vlt kisebb mdostsokkal az M2 M-bl jtt t. Ugyanazt az 5+1 fokozat szinkronizlt vltt hasznltk. A kormnym a differencilmvel s az osztmvel volt szoros kapcsolatban, mert ezt is kt karral lehetett kormnyozni mint a legtbb harckocsit. 
Valamelyik kar meghzsval vagy elrenyomsval le lehetett lasstani vagy fel lehetett gyorstani az karhoz tartoz lnctalpat s gy tudott fordulni vagy irnyt vltoztatni a harckocsi. De trjnk vissza egy kicsit az gyra. Mint mr volt rla sz az gy nem amerikai fejleszts, hanem Francia. Az eredeti gy tmege 659 kg volt mindennel egytt. Ha csak a csvet, a blcst, s a zrat nzzk, akkor mris redukldik a sly a 659 kg-nak felre. A cshossza 1395 mm, amit ha elosztunk az rmrettel, ami 75 mm volt akkor mris megkapjuk az a bizonyos rmrethossz nev rtket, nevezetesen a L/18,6-os rtket. A lvedk kezdsebessge 450 m/s, maximlis ltvolsga 9600 m. Egy lvedk tmege 6,5 kg sly.

A lvedkek nem osztottak voltak, hanem egysgesek (ha osztottak lettek volna, akkor mris tarackrl beszlnnk). Az id rvidsge miatt ezt az gyt kellett talaktani olyan mdon, hogy a harckocsinak megfelel tzereje legyen. Els lpsknt talaktottk a blcst, hogy kisebb helyet foglaljon el. Utna meghosszabbtottk a lvegcsvet 2138 mm-re. gy az rmrethossz L/28,5-re nvekedett. Taln rdemes megemlteni hogy az gy 175 cm magasan kerlt beptsre a lnctalptl mrve. De nem csak az rmrethossz, hanem a lvedk kezdsebessge is jcskn megnvekedett. Az eredeti 450 m/s-rl 633 m/s-ra vltozott. A lvedkek tmege nem vltozott az maradt a 6,5 kg. Az gy kitrthetsge jobbra s balra teht vzszintesen 15-15 fok, fgglegesen teht le s fel -5 s +20 fok kztt lehetett vltoztatni. Miutn ksz volt a harckocsi gy s ezutn neveztk el M2 gynak mr csak azt kellett eldnteni hogy hov helyezzk el a testben. A toronyba mr nem tudtk begymszlni az gyt, hiszen a torony M2 M-bl jtt s a torony nem ahhoz az gyhoz lett tervezve.

Az id szkssge miatt mr nem volt lehetsg ttervezni a tornyot ezrt azt nem vltoztattk meg. Ms megolds nem rvn ezrt a testbe helyeztk az gyt. De ezt a megoldst is csak ideiglenesnek szntk, amg el nem kszl az j torony s a mdostott alvz. Na aztn ebbl lett az M4 Sherman. Mivel az M2 Mediumnl a vezet kzpen lt, ezt az M3-nl nem vltoztattk meg, gy a kazamata felpts test elejbe a bal oldalra mg gy is befrt az gy. A test elejnek a bal oldalt ehhez teljesen t kellett alaktani. Az gy pncltt kpessge kifejezetten j volt, mert 457 mterrl 30 fokos becsapdsi szg mellett a 60 mm vastag pnclt tttte. De mg 915 mterrl is tttte a 52 mm-t. A test pnclozottsga a kornak megfelel volt. Ugyanis szembl nem vltoztattk meg, ott maradt az 51 mm. Az gy mellett ahol a vezetnek a kmlelnylsa volt, ott 30 fokos szgben volt dntve a pnclzat. Alatta ahol a vezet gppuskja volt, ott 53 fokban dnttt a pncl. Oldalt nincs dntve a pncl, de mg ott is 38 mm vastag. A legvkonyabb rsz htul van ott csak 12 mm vastag lemezek vannak. A tornyot csak kis mrtkben mdostottk hogy komfortosabb legyen a kezelknek.

A 37 mm-es M5-s gy 360 fokban krbeforgathat volt a torony ltal, mg fgglegesen -7 s +60 fok kztt lehetett mozgatni. A pnclttse kivl volt a maga idejben. Ugyanis 457 mterrl 30 fokos becsapdsnl bizony tttte a 46 mm vastag pnclzatot. De mg 915 mterrl is 42 mm-t ttt t. A lvedk kezdsebessge egszen figyelemremlt mert pontosan 951 m/s.
A lvedknek a slya 0,95 kg. A torony dlsszge szembl 47 fok ami miatt nagy volt az esly hogy pattanjanak a hasonl kaliber lvedkek rla. Oldalt mr csak 5 fok volt ez a szg s htul szintn 5 fok volt a torony dlsszge. Az angol vltozatoknl a tornyot megnagyobbtottk s egy kis ppot kapott a htuljra hogy a rdi s egyb szerelvnyei befrjenek. A torony forgsi sebessge 18 fok/ msodperc volt.

A torony forgatsa egy kln hidraulikus (olaj) rendszerrel trtnt ami fggetlen volt a harckocsi motorjtl. Baj esetn kzileg is lehetett forgatni a tornyot a tekerkerekes mdszerrel. A torony nem homogn aclbl kszlt mint a test hanem ntttvasbl (az ntttvasak egyik csoportja a szrke vas, amit itt is alkalmaztak). Az gykrl mg j tudni azt hogy mindkett stabiliztorral volt elltva. gy lehetett velk menetbl is tzelni, s pontosabb a lvs mg akkor is ha valami terepakadly miatt ferdn ll a harckocsi. A gppuskkrl mg annyit hogy vltozattl fggen 4 s 5 darab kztt vltozott. Azokat a vltozatokat amelyeket az angolok hasznltak azoknl a torony feletti gppuska lekerlt. Minden esetben volt vezetnl 2 db M1919A4 0.30-as kaliber gppuska s a toronyban szintn 2 db ugyanilyen. A toronyba egy a 37 mm-es gy mellett s egy alatta.

A legnysg a WoT-tal ellenttben nem mindenhol volt 6 f hanem 7(ht). Az angoloknl s a szovjeteknl volt 6 f a legnysg. Az amerikaiak szinte vgig 7 fvel hasznltk. A vezet s a parancsnok szemlye adott. A rdis is fix szemly aki az ad-vev mellett a vezetnl lv gppuskt is kezelte. A rdis a vezet mgtt balra tlsan lt. A 75 mm-es gyhoz 2 ember kellett. Egy aki clzott s egy aki tlttte. A toronyba a parancsnok s a 37 mm-es gy irnyzja s tlt kezelje tartzkodott. Az utols szrihoz egy mdostott hosszabb csv lveget ptettek be.

A mdostott gyt M3 nven rendszerestettk s az M2 gy tdolgozott feljavtott vltozata volt. A lvegcsvet meghosszabbtottk 2812 mm-re gy az rmrethossz elrte a L/37,5 rtket. A hosszabb csvel s a mdostsokkal ntt az gy tmege. Az gy 410 kg-ra hzott, s a lvedk kezdsebessge 700 m/s-ra mdosult. Ezekkel a vltozsokkal a pncltts is nvekedett. Most mr 457 mterrl a 71 mm vastag pnclt is tttte 30 fokos becsapds mellett. De 915 mterrl szintn 30 fokos becsapds mellett mr a 60 milimter ttsre is alkalmass vlt. A lszer javadalmazs elg bsges volt.
A 75 mm-es gyhoz 40 lszert troltak a kzdtrben a 75 mm-es gy alatti fmldban. A vezet melletti dupla csv gppuskknl is volt egy dobozka ahol 5-10 darab 75 mm-es lvedket troltak.
A 37 mm-es gyhoz 175-180 darab lszer tartozott amit a kzdtr klnbz rszeiben tartottak. Ilyen helyek voltak a torony oldalfalain kialaktott "zsebek" amikbe lltva 60-70 lszer fr.
Tovbbi trolhely a rdis lhelye mgtti falon fejmagassgban lv troldoboz amiben fektetve 40-45 lszer frt bele. A rdis lse mgtt a padln szintn volt egy doboz amibe lltva 20-25 lszer volt elhelyezve. A 37 mm-es gy irnyzja lbnl szintn volt egy doboz amibe fektetve menetirnnyal ellenttesen elhelyezve szintn 40-45 lszer frt el. A 0.30-as kaliber gppuskkhoz a kzdtrben 3 klnbz helyen tartottk a tltnyeket. Az egyik ilyen hely a 75 mm-es gy irnyzjnak lbnl lv ldban volt. A msik a rdis lse alatti ldban volt itt tartottk a 9000 lszer felt, mg a harmadik legkisebb ldban ami szintn a rdis lse mgtt volt a 37 mm-es lszeres ldhoz rgztve.

A harckocsi els bemutatkozsa 1942. mjusban trtnt Afrikban, azon bell Egyiptomban amikor az Angol 8. hadsereg soraiban megjelent. Ez volt az els 170 darab amit az angolok kaptak a Land-Lease trvny rtelmben. Viszont a jniusi Gazala llsoknl folytatott csatkban mr rszt vett. A szovjet Vrs Hadsereg is hasznlta a harckocsit nagy szmban mert 1942-ben 1385 M3 Lee tankot kapott. Ez a tank vgigharcolta vilghbort s utna mg szolglatban volt tbb orszgban is.

Az angol vltozatokat a Baldwin gyrakban ksztettk. Amiket az amerikaiak hasznltak pedig a Rock Island Arsenal, a American Locomotiv Co., Chrysler Detroit Tank Arsenal zemeiben kszltek. Egy M3 Lee harckocsi ra 1940-es ron 55.000 dollrba kerlt. 5 vltozatban kszlt a harckocsi de csak minimlisak voltak a vltoztatsok. Ilyen a szegecselt vagy hegesztett test, benzin vagy dzel motor, vagy ersebb gy, bizonyos rszeken ntttvas alkalmazsa.

Vltozatok: 

M3 Lee (alap vltozat) : darabszm: 4700 darab; gyrt: Rock Island Arsenal, Chrysler Detroit Tank Arsenal, American Locomotive Co. szegecselt test, ntttvas torony, hengerelt homogn acl test.

M3A1 Lee : darabszm: 300 darab; gyrt: American Locomotive Co. szegecselt test, rszben ntttvas s rszben hengerelt homogn acl test, ntttvas torony. M3A2 Lee III. : darabszm: 12 darab; gyrt: Rock Island Arsenal, Baldwin Locomotive Works. hegesztett test, minden ms vltozatlan maradt.

M3A3 Lee IV. : darabszm: 322 darab; gyrt: Baldwin Locomotive Works, hegesztett test, General Motors 6046 tpus dzelmotorral, ami valjban 2 darab soros 6 hengeses 6-71 tpus teheraut dzelmotor, 375 Le teljestmny s 2100 ford/perc, 900 Nm nyomatk, 560 Liter gzolaj. 28577 kg sly.

M3A4 Lee VI. : darabszm: 109 darab; gyrt: Detroit Tank Arsenal, Chrysler A57 multibank motor: 30 hengeres motor amit 5 darab 6 hengeres soros motor felhasznlsval ptettek. 20,5 literes hengerrtartalom, 470 Le 2700 ford/perc. 6,8:1 srtsi arny Dodge karburtorok. Az 5 darab motort 1 blokkba ptettk ssze,motoronknt 4120 cm3 hengerrtartalom.A vzhtvel,a kuplunggal,az olajhtvel, s a ventilltorral egytt folyadkokkal feltltve 2384 kg sly volt. A nagyobb motor miatt 15 cm-rel hosszabb test. 660 Literes tank. (Lee V. nincsen, nem elrs) M3A5 Lee (Grant II.): darabszm: 591 darab, gyrt: Baldwin Locomotive Works, hengerelt homogn acl test szegecselssel, General Motors 6046 tpus dzelmotorral, nagyobb, jobb teljestmny gyval.

 

 


A tank azrt kerlt fel a palettnkra, mert a Magyar Kirlyi Honvdsg 1942-ben zskmnyolt a jrmbl 1 darabot ami fnykppel van hitelestve. A fnykpen egy szegecselt test M3 Lee van nyitott oldalajtval. A kpen mg 3 katona is van abbl az egyik a 75 mm-es gynl gugol a testen, a msik a harckocsi mellett ll ell a lnchajt kerknl. A harmadik a toronyban van s a feje kilg belle. A torony a kp tanulsga szerint baloldalra elforgatott llapotban van. A harckocsi tovbbi sorsa sajnos ismeretlen.

Mg nincs hozzszls.
Csak regisztrlt felhasznlk rhatnak hozzszlst.
     

  dvzlk mindenkit a WotHungary csapata nevben! Az oldalon megtalltok minden informcit a World of tanks-rl, oktat videkat, modokat, hreket! 


Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!